پروژه مدل‌سازی نمایندگی بیمه با نرم‌افزار آرنا

70,000
[link_clicks] فروش
خرید پروژه
ویژگی های پروژه
متوسط
دارای ویدیو آموزشی
دارای تحلیل نتایج
فاقد فایل
فاقد بهینه سازی
119 بازدید کننده
تاریخ انتشار: 06 /02 /2023
بدون دیدگاه

نرم افزار آرنا یکی از معروفترین و محبوبترین نرم افزار های شبیه سازی پیشامد گسسته در دنیا محسوب می شود. این نرم افزار دارای پانل ها و ابزار های تحلیلی مختلف از قبیل InputAnalyzer، outputAnalyzer، OPtquest و Processanalyzer  می باشد که امکانات متعددی را در راستای تحلیل ورودی ها، نتایج و سناریو سازی و بهینه یابی در اختیار کاربر قرار می دهد. این نرم افزار در شبیه سازی سیستم های تولیدی، خدماتی و لجستیک می تواند بسیار کارگشا باشد. در این پست به بررسی پروژه شبیه سازی دفتر بیمه با آرنا می پردازیم.

زمان هر فعالیت (دقیقه)درصد مراجعات مشتریاننوع فعالیت
37.515%خودرو
22.515%مسئولیت
1140%شخص ثالث
42.515%عمر و سرمایه گذاری
32.515%آتش سوزی
Uniform (1,5)100%حسابداری

بررسی نتایج و سناریوها

بررسی سناریوی اول

در سناریوی اول پروژه شبیه سازی دفتر بیمه هر یک نوع بیمه به یک کارمند محول شده است که شاخص های کلیدی عملکرد که شامل طول صف، متوسط زمان انتظار و کارایی هر یک از منابع است در تصویر نمایش داده شده است:

شبیه سازی دفتر بیمه

بررسی سناریو دوم

همانگونه که در نمودار نتایج مشاهده می کنید، بیشترین زمان انتظار مربوط به بیمه عمر و سرمایه گذاری است و کمترین زمان انتظار نیز مربوط به مسئولیت می باشد. بر این اساس سناریوی دوم را ایجاد می کنیم. در سناریوی دوم کارها رو به گونه ای تخصیص دادیم که کارمندان مربوط به بیمه مسئولیت، آتش سوزی و شخص ثالث  نیز بتوانند مشتریان خودرو و هم را نیز پردازش کنند.

پروژه شبیه سازی سیستم خدماتی در آرنا

بررسی سناریو سوم

در سناریوی سوم یک نفر از کارمندان را حذف و تخصیص فعالیت ها به اینگونه شد که بیمه ثالث، آتش سوزی توسط یک نفر  و بیمه مسئولیت و مجددا آتش سوزی توسط یک پرسنل دیگر صورت پذیرد و کارمندان بیمه عمر و خودرو نیز هریک همانند مدل اول پروژه شبیه سازی دفتر بیمه به کارهای مشتریان مخصوص خود رسیدگی کنند.

 
بررسی نتایج آرنا
بهینه یابی در پروژه دفتر بیمه با ارنا

در سناریوی سوم تعداد کارمندان کاهش یافت ولی زمان انتظار و کارایی منابع افزوده گردید. شما دوستان عزیز به کمک متغیرها و ابزار OPtQuest و هزینه یابی در آرنا می توانید یک جواب بهینه برای این مدل بیابید.

پرسش و پاسخ

آکادمی سیم لرن/ مرجع تخصصی آموزش نرم افزارهای شبیه سازی با سرمایه گذاری درست، موفقیت خود را تضمین کنید